تعبیر خواب ب

تعبیر خواب حرف ب

بدخلق

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب احساس کنید که بد اخلاق هستید، نشانه‏ى آن است که اوقات خوشى پیش رو دارید.

 

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر در خواب احساس کنید بد خلق هستید ، علامت آن است که باید مقام ویژة خود را در اجتماع پیدا کنید .

۲ـ اگر در خواب دیگران را بدخلق بیابید ، نشانة یافتن دوستانی نامساعد و اشتغالاتی بیهوده است .

۳-اگر در خواب اطرافیانتان را بدخلق ببینید، بیانگر آن است که با افرادى نالایق همنشین مى‏شوید

بخور کردن

محمدبن سیرین گوید:

بخور کردن به خواب مال است از مردی بزرگوار، اگر بیند از بوهای خوش چیزی بخور کرد، دلیل که به قدر آن از مردی مال حاصل شود.

جابر مغربی گوید:

بخوری کمه خوشبوی بود بیننده را خیر و منفعت بیشتر است. اگر بخور خوشبوی نبود، خداوند خواب را تاویلش به خلاف این است.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

تاویل بخور کردن بر سه وجه است.

اول: مال بسیار،

دوم: زندکى با آسایش و خوشى،

سوم: نام نیکو

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

در زندگی امروز ما کمتر بخور می کنیم مگر در سالنهای زیبائی که اختصاص به خانم ها دارد یا در بیمارستاها برای معالجه برخی امراض ریوی یا پوستی. گاه اتفاق می افتد که کندر و اسفند در آتش می افکنیم. در مورد اسپند در حرف الف نوشته ام ولی به طور کلی این نوع بخور کردن و دود کردن نشانه هر چیز می تواند باشد. یا بیم و هراس گنگ و مبهمی که در مورد آینده خویش داریم و یا گویای شهرت طلبی و زیاده خواهی است و تمایل شدید به محبوب بودن و مورد توجه دیگران قرار گرفتن که البته تشخیص آن با خود خواب بیننده است. ما کندر و اسفند را از بیم چشم زخم حسودان و بد چشمان به آتش می افکنیم و به طور سنتی معتقدیم که سوختن اسفند در آتش اثر بد را زائل می کند و در خواب نیز می تواند معرف نگرانی باشد از آینده و موقعیتی که داریم و این موقعیت را به حق یا به نا حق به دست آورده ایم . چنان چه خانمی این خواب را ببیند از حسادت بیمناک است. اگر دختر و پسر جوانی ببینند که در خواب بخور می کنند یا چیزی در آتش می افکنند که بخار ایجاد می کند و یا دود به وجود می آورد مورد توجه قرار می گیرند و خودشان نیز به شدت شائق این هستند که انتخاب شوند. این خواب را بیشتر دختران دم بخت می بینند. در خواب به طور کلی بخور کردن چیزهای خوشبو نیکو است و اثر آن به اندازه بوی خوشی است که در عالم رویا استشمام می شود یا احساس می کنیم که به مشام می رسد. ابن سیرین می گوید بخور کردن در خواب مالی است که از کسی به بیننده خواب می رسد و مقدار آن به میزان بوی خوش بخارات است. باز هم ابن سیرین از جابر مغربی نقل می کند که اگر در خواب احساس کنید بخور بوی ناخوش دارد تعبیرش خلاف تعبیر بالا است. یعنی سودی نمی برید بل که تلاش بی ثمر انجام می دهید. در یک خواب نامه معتبر فرانسه هم نوشته شده که بخور کردن گویای خود خواهی بیننده خواب است و این که می خواهد مطرح باشد و دیگران درباره او به خوبی حرف بزنند. این حالت نا خود آگاه است و در بیداری بیننده خواب به این خود خواهی اعتراف ندارد.

لیلا برایت مى‏گوید:

بخور دادن در خواب، بیانگر آن است که اطرافیان با چاپلوسى قصد دارند به شما نزدیک شوند

بخشش کردن

محمد بن سیرین گوید:

اگر بیند مال خود را به کار خیر بخشش می کرد، دلیل است که فرزند خود را زن خواهد، یا کسی را از خویشان خود به زن دهد و مال خود بر ایشان قسمت کند. اگر بیند مال خویش را به راه فساد بخشش می کرد، دلیل است که سوی فساد و حرام گراید. اگربیند مال خویش بر بیگانگان بخشش می کرد، دلیل که حالش هم به مرگ او و هم به زندگانی او پراکنده شود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند مال کسی را بخشش می کرد به رضای خداوند مال، دلیل خیر و شر آن به خداوند مال بارگردد.

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

انسان همیشه از مال و دارایی خودش می بخشد و بخشش از دارائی دیگران بخشیدن نامیده نمی شود مال نیز چیزی است که انسان به آن متکی و دل بسته است و همچنان که در بیداری به دشواری می توانیم از مال و دارائی خویش چشم بپوشیم و آن را به دیگری بدهیم و ببخشیم و در خواب نیز بخشیدن گویای نگرانی و تشویش ما است از آن چه داریم و سال ها به زحمت اندوخته و فراهم آورده ایم .وقتی در خواب می بینیم که مال خود را می بخشیم بیمناکیم که به دارائی ما تجاوز شود و این به اشکال مختلف در خواب های ما شکل می گیرد. وقتی می بینیم مال خویش را در راه خیر بذل می کنیم و می بخشیم یا به اقربا و خویشان خود می دهیم نشانه آن است که در روزهای آینده دست به حل مشکلی می زنیم که حل آن فقط با بذل مال امکان پذیر است. از ابن سیرین نقل است که این نوع بخشش می گوید فرزند خویش را زن می دهیم یا به دختر خود جهیزیه سنگین اختصاص داده و او را به خانه شوهر می فرستیم و چنان چه در این شرایط نیستیم خویشاوندی را از مشکل می رهانیم . چنان چه ببینیم مال خود را به بیگانه و ناشناس می دهیم تشویش مرگ خود را داریم و ناخودآگاه نگران این هستیم که دارایی ما به دست نزدیکان یا بیگانگان تقسیم شود و از بین برود. بهتر این است که بیننده چنین خوابی صدقه بدهد یا مستمندی را از فقر و مسکنت برهاند چون به این وسیله اثر خواب را از بین می رود. اگر در خواب ببنیم که دسته های اسکناس را از جیب و کیف بیرون می آوریم یا مشت سکه های طلا را به هوا می پاشیم و به دیگران از آشنا و غریبه می بخشیم گویای این است که در اعماق روح خویش چشم به راه حادثه ای هستیم که حدس می زنیم در جریان آن ثروتمند و پول دار می شویم چرا که توقعات نا خودآگاه ما به صورت اعمال خودمان شکل می گیرند. چنان چه دیدیم کسی که او را نمی شناسیم به ما چیزی می بخشد با انسانی بخیل روبه رو می شویم . اگر دیدید به آشنائی چیزی می بخشید به کسی که او را می شناسید، بی تردید آن شخص از شما آزردگی دارد که خودتان هم می دانید. در صدد دل جوئی او برآئید و تحقیق کنید که چرا از شما دل تنگ می باشد.

 

لوک اویتنهاو می گوید :

بخشنده بودن : خوشبختی

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما به کسی پول می بخشید : ناراحتی ولی فقط یک روز

به شما پول می بخشند : پول به دستتان می آید

بخشش را رد می کنید : نزاع در فامیل

از بخششتان صرفنظر می کنید : پول و شادی

تمام ثروتتان را به غریبه ها می بخشید : زندگی شما کوتاه خواهد بود.

به بستگان هیچ نمی بخشید : یک مرگ ناگهانی

بخاری

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر خواب ببینید که شعله‏هاى یک بخارى خوب نمى‏سوزد، بیانگر شادى و خوشحالى است. اگر در خواب نتوانید یک بخارى را روشن کنید، به معناى آن است که با یکى از اطرافیانتان دچار مشکل مى‏شوید. دیدن بخارى داغ در خواب، نشان دهنده‏ى آن است که در زندگى رفاه کامل را دارید.

 

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک بخاری : وقایع مهم و خوشایند

یک بخاری را روشن می کنید :ترقی در کار.

یک بخاری را خاموش می کنید : تغییرات مهم در وضعیت زندگی شما رخ خواهد داد.

یک بخاری جدید می خرید : شما آدم سبک مغزی هستید

بچه گربه

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر زنی در خواب ببیند بچه گربه ای زیبا ببیند ، نشانة آن است که به دام فریب ماهرانه ای کشیده می شود . اما  با تشخیص درست خود را نجات می دهد . اما اگر در خواب بچه گربه ای کثیف و لاغر ببیند ، علامت آن است که قربانی بی احتیاطی های خود خواهد شد .

۲ـ دیدن بچه گربه ها در خواب ، دلالت بر تحمل مشکلات کوچک و انزجار آور و زیان مالی دارد .

۳ـ اگر خواب ببینید بچه گربه ها را می کشید ، علامت آن است که بر نگرانیها و ناراحتیهای زندگی غلبه خواهید کرد .

۴ـ اگر خواب ببینید مار ، بچه گربه ای را می کشد ، نشانة آن است که دشمنان سعی می کینند به شما آسیت بزنند . اما به خودشان آسیب میرسانند

بچه شیطان

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ دیدن بچة شیطان و بازیگوش در خواب ، علامت آن است که برای کسب لذتی زودگذر به دردسر می افتید .

۲ـ اگر خواب ببینید خودتان مبدل به بچه ای شیطان شده اید ، علامت آن است که نادانی شما را به فقر می کشد

بچه شیر خوار

لیلا برایت مى‏گوید:

مشاهده‏ى بچه‏ى شیرخوار، نشانه‏ى آن است که همیشه موفق مى‏شوید. اگر خواب ببینید که بچه‏اى تازه متولد شده، به این معنا است که فرصتى دوباره به دست مى‏آورید. اگر بچه‏اى را در حال شیر خوردن ببینید، نشان دهنده‏ى آینده‏اى خوب و آرام است

بچه

لوک اویتنهاو می گوید :

بچه

فرزند خود : خوشبختی

کودکی همراه مادرش : اوقات مبارک

بچه های کوچک : غم و غصه

دیدن کودکان بیشمار : فلاکت

کودکان زیباروی : شادی و سلامتی

کتک زدن یک بچه : بی عدالتی

بچه ای که میدود : نیکبختی

محمدبن سیرین گوید:

اگر بیند او را دختری آید، دلیل سلامتی بود و از اهل خود شاد شد. اگر بیند او را پسری آمد، دلیل است او دختری آید. اگر بیند دختری آورد، دلیل است پسر آورد.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند که طفلی را جائی افکنده بودند و او بازیافت، دلیل که از جائی که امید ندارد چیزی به وی رسد.

لیلا برایت مى‏گوید:

اگر در خواب بچه‏اى را مشاهده کردید، به این معنا است که در انجام کارها فرصت مناسبى را به دست آورده‏اید. دیدن بچه‏ى لاغر در خواب نشانه‏ى آن است که شما دچار مشکل مى‏شوید، اگر در خواب بچه‏ى چاقى را ببینید، به این معنا است که در انجام کارها موفق مى‏شوید. اگر در خواب ببینید که بچه‏اى خوابیده، به معنى آن است که زندگى خوبى خواهید داشت. اگر خواب ببینید که بچه‏اى را به قتل رسانده‏اید، یعنى به یکى از اشتباهات خود پى مى‏برید. و اگر در خواب خود را مشغول بازى با بچه‏ها دیدید، نشانه‏ى آن است که در تمامى کارهایتان به موفقیت مى‏رسید.

آنلی بیتون مى‏گوید:

اگر در خواب بچه‏ى بازیگوش و شیطانى را دیدید، نشانه‏ى آن است که به خاطر افراط در تفریحات دچار مشکل مى‏شوید.

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

خواب یک بچه : خوشبختی در خانه

بچه خودتان : کمک بزرگی دریافت خواهیدکرد.

بچه های بستگانتان : شادی نا خواسته

بچه های اشخاص دیگر : آغاز مشاجره های فامیلی

یک دختر بچه خواب ببیند که فرار می کند :

طرز فکر مردم نسبت به او عوض می شود

بتونه

آنلی بیتون مى‏گوید:

بتونه کارى در خواب، نشانه‏ى آن است که با انجام کارهایى سخت به مال و ثروت فراوانى خواهید رسید

بت

محمدبن سیرین گوید:

اگر بیند بت می پرستید، دلیل که بر خدای تعالی دروغ گوید و بر راه باطل است. اگر بیند بت از چوب است و او را می پرستید، دلیل که منافق است در دین. اگر بیند آن بت از سیم است، دلیل که از بهر هوای نفس تقریب کند به زنی که با وی میل دارد. اگر بیند آن بت از زر است، دلیل که میلش به کار مکروه و جمع مال است. اگر بیند آن بت از آهن است یا از مس یا از ارزیر، دلیل که غرضش از دین صلاح دنیا و طلب متاع او بود.

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر آن بت از جوهر بیند، دلیل که غرضش از دین پادشاهی و خدم و حشم است. اگر بیند آن بت از جوهر دور شد، دلیل که غرض از دین جمع کردن مال حرام است. اگر بیند بت در خانه است از عقل و دانش خود فروماند و متحیر شود.

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

دیدن بت به خواب بر سه وجه است.

اول: دروغ و باطل،

دوم: مکار منافق،

سوم: زن مفسدفریبنده.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

بت در خواب هوای نفس است. چنان چه در خواب دیدید که در داخل بت خانه ای هستید خوابتان می گوید که اسیر تمنیات نفسانی متعدد هستید و از هوی و هوس پیروی می کنید. اگر دیدید که بتی را بر گزیده اید و در مقابل او سجده می کنید نشان آن است که گرفتار هوسی تند می شوید و به شدت از آن پیروی می کنید تا جائی که آبرو و شخصیت خویش را به مخاطره می افکنید. شکستن بت با همین قیاس مبارزه با خواهش های نفسانی است و نشانه آن است که در آینده ای نه چندان دور موردی پیش می آید که خویشتن را بیازمائید تا بدانید در مقابل هوی و هوس چه قدر ضعیف یا نیرومند و پایدار هستید. دیدن بت های متعدد هشداری است که خود را از کید و افسون زنان حفظ کنید. زن همچنان که در ادبیات و شعر بت شناخته می شود به عنوان بت پرستیدنی مورد خطاب قرار می گیرد و در خواب نیز به شکل بت تجسم می یابد و چون در خواب بت هائی را دیدید هوشیار آینده خویش و کید زنان باشید. بت در خواب برای زنان همان چیزهائی است که شوق و علاقه ایشان را بیشتر بر می انگیزد مثل جواهرات، زیبائی شخصی، فخر فروشی به رقیبان، داشتن خانه و اتومبیل و زندگی پر شکوه و چنانچه زنی در خواب بت یا بت هائی را دید که به وسیله آن ها احاطه شده باید بداند که در زمینه این مسائل زیاده روی می کند و سعادت خویش را به بازی می گیرد. دیدن بت طلائی در خواب گویای این است که میل و رغبت شما به انجام کارهای نا پسند شدت یافته و قوت گرفته است. بت سنگی بی ارزش بودن هدف های هوس آلود شما را بازگو می کند. بت سنگی استحکام هوس و ضعف شما را حکایت می کند که طبعا هر چه هوس قوی تر باشد مخاطره بیشتر است. داشتن بت در خانه و محل زندگی دور شدن از مسیر عقل و درایت و دور اندیشی است. برخی از معبران بت را به طور عام زن مکار و فساد انگیز تعریف کرده اند که اگر این هم درست باشد بت پرستی به میزان پرستش هوای نفس مردود است.

آنلی بیتون مى‏گوید:

۱ـ اگر خواب ببینید بت پرستی می کنید ، علامت آن است که در زندگی شهرت و ثروتی اندک به دست  می آورید . زیرا اجازه می دهید روابط ناعادلانه بر شما مسلط گردد .

۲ـ شکستن بت در خواب ، نشانة آن است که هیچ چیز نمی تواند مانع شما از به دست آوردن مقامات افتخار آمیز بشود . زیرا شما تسلط کاملی بر افکار خود دارید .

۳ـ اگر در خواب دیگران را مشغول ستایش بتها ببینید ، علامت آن است که بین شما  دوستانتان اختلاف بزرگی به وجود می آید .

۴ـ اگر خواب ببینید ستایش بت را زشت می شمارید ، نشانة آن است که طبیعت بشری را بسیار خوب درک    می کنید و در آینده به امتیازاتی بزرگ دست می یابید .

درکتاب سرزمین رویاها آمده است :

شما نزد وحشیان بت پرست میروید : از آرامش در خانه تان لذت خواهید برد.

شما نزد بت پرستان هستید :  آغازیک زندگی پر پول

یک مرد روحانی خواب ببیند که نزد بت پرستان میرود : احترام او در بین مردم بالا خواهد رفت

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: